O turbini

Za kvaliteto naših produktov in servisnih storitev jamčimo z enoletno garancijo !!!

Kako deluje turbina.

 Da bi bolje razumeli delovanje turbine v avtomobilu, se morate najprej seznaniti z načelom delovanja motorja z notranjim zgorevanjem. Danes je večina tovornjakov in avtomobilov opremljena s štiritaktnimi pogonskimi agregati, katerih delovanje nadzirajo sesalni in izpušni ventili.

 

Vsak od delovnih ciklov takšnega motorja je sestavljen iz 4 taktov, pri katerih glavna gred naredi 2 polna vrtljaja

 

Vhod - med tem gibom se bat premakne navzdol, medtem ko mešanica goriva in zraka (če gre za bencinski motor) ali samo zrak, če gre za dizelsko enoto, vstopi v zgorevalno komoro.

 

Stiskanje - med to potezo se gorljiva zmes stisne.

 

Širitev - na tej stopnji se gorljiva mešanica vžge s pomočjo iskre, ki jo proizvajajo sveče. Pri dizelskem motorju se vžig izvede naključno zaradi visokega tlaka vbrizga.

 

Izpušni plin - bat se premika navzgor in s tem sprošča izpušne pline.

 

Ta princip  delovanja motorja določa naslednje načine za izboljšanje njegove učinkovitosti:

 

- Namestitev turbinskega polnilnika

- Povečanje delovne prostornine motorja

- Povečanje  vrtljajev glavne gredi motorja

 

Kako deluje turbina v avtomobilu?

 

Povečanje delovne prostornine motorja

Povečanje prostornine motorja je možno na dva načina: ali s povečanjem prostornine zgorevalnih komor ali s povečanjem števila valjev v pogonski enoti. Vendar ta način povečevanja moči ni povsem upravičen, saj ima številne pomanjkljivosti, med drugim: povečano porabo goriva.

 

Povečanje števila vrtljajev motorja

Drug možen način za izboljšanje zmogljivosti motorja je povečanje števila vrtljajev motorne gredi. To dosežemo s povečanjem števila gibov bata na enoto časa. Toda uporaba te metode ima resne omejitve, ki so posledica tehničnih zmogljivosti motorja. Poleg tega takšna posodobitev povzroči padec učinkovitosti pogonske enote zaradi izgub med sesanjem in drugimi operacijami.

 

Turbo polnjenje

 

Pri prejšnjih dveh metodah motor uporablja zrak, ki se dovaja z lastnim vbrizgom. Pri uporabi turbopolnilnika v prostornino vstopi enaka količina zraka, vendar s predhodnim stiskanjem. To omogoča, da v valj vstopi več zraka, kar omogoča zgorevanje več goriva. S to tehnologijo se moč motorja poveča glede na porabljeno gorivo in prostornino motorja.

 

Zračno hlajenje

 

V procesu stiskanja se zrak lahko segreje do 180 C. Vendar ima zrak lastnost, da pri hlajenju poveča svojo gostoto, kar omogoča znatno povečanje količine zraka, ki vstopa v valj. Poleg tega povečanje gostote zraka znatno zmanjša porabo goriva in količino emisij produktov zgorevanja.

 

Obstajata tudi dve različni vrsti turbinskega polnjenja: turbopolnilnik, ki temelji na porabi energije iz izpušnih plinov, in turbinski polnilnik s pogonom.

 

Mehanski turbopolnilnik

 

V primeru uporabe te vrste kompresije se zrak stisne po zaslugi posebnega kompresorja, ki ga poganja motor. Toda ta metoda ima eno veliko pomanjkljivost. Stvar je v tem, da se pri uporabi mehanskega turbopolnilnika del moči motorja porabi za zagotovitev delovanja samega kompresorja, zato ima motor, opremljen s takim polnilnikom, večjo porabo goriva kot običajni motor z enako močjo .

 

Turbo polnilnik, ki temelji na uporabi izpušne energije

 

Ta metoda temelji na uporabi energije izpušnih plinov, ki je usmerjena v pogon turbine. Pri tej metodi ni mehanske povezave z motorjem, zato ni izgube moči.

 

Glavne prednosti motorjev s turbopolnilnikom

 

1) Turbo motor ima manjšo porabo goriva kot motor brez turbine enake moči in ob enakih pogojih.

 

2) Turbopolnilnik ima opazno boljše razmerje med težo in močjo motorja.

 

3) Uporaba turbo polnilnika  odpira nove možnosti za optimizacijo drugih parametrov in značilnosti motorja ter izboljšanje navora, kar bo omogočilo izogibanje zelo pogostim menjavanjem prestav med vožnjo v zastojih ali gorskem terenu.

 

4) Turbo motorji so tišji od enot enake moči brez turbo polnjenja.

 

                                     Uporaba in vzdrževanje
 
 

      Turbinski polnilnik je skonstruiran tako, da je njegova življenjska doba praviloma enaka 

življenjski dobi motorja.

 

Ne potrebuje nobenega posebnega vzdrževanja. Pomembna je pravočasna menjava olja in oljnega filtra, nadzor pritiska olja, čiščenje zračnega filtra. 

 

Največ okvar nastane zaradi naslednjih vzrokov: vdor tujkov v turbino ali polnilnik, 

 

umazanija v olju, pomanjkanje olja, previsoka temperatura izpušnih plinov.